הקורונה מלווה אותנו כבר יותר מחצי שנה וכנראה תלווה אותנו גם בשנים הבאות.
המילה קפסולה הפכה לחלק מהיומיום של כולנו.
קפסולה – או כמוסה בעברית – מתייחסת בעיקר לתרופה בתוך שפופרת קטנה; יש קפסולות גם בעולם הקפה; ועכשיו, בימי הקורונה, מדובר בקבוצה סגורה, לרוב קטנה אך לא בהכרח.
הצורך בחלוקה לקבוצות סגורות נוגע למניעת התפשטות המחלה, אבל אפשר לראות בה גם התמודדות ממוקדת ולא מבוזרת ולכן יותר יעילה בהשגת תוצאות.
באנלוגיה לעולם הגבייה מלקוחות:
הדרך הטובה ביותר לגבות במהירות וביעילות היא בחלוקה לקבוצות או לחתכים, או במילים אחרות לקפסולות.
העבודה בקפסולות שונות ממוקדת, יעילה וחסכונית יותר בזמן הגבייה ובעיקר משיגה תוצאות טובות יותר מעבודה עם רשימה אחת גדולה.
קפסולת זמן –
חלוקת דוח גיול החובות לקפסולות זמן: קפסולת מאחרים בתשלום לפי פרקי זמן, קפסולת תזכורות לתשלום בחודש הקרוב, קפסולת לקוחות פעילים בחודש הקודם.
החלוקה לקפסולות זמן מאפשרת התמודדות שונה עם כל קפסולה לפי המהות.
קפסולת לקוחות –
חלוקת הלקוחות לפי: קפסולת לקוחות בעייתיים, קפסולות לפי אזורים גיאוגרפיים, קפסולת לקוחות מפיצים, קפסולת לקוחות פרטיים, קפסולת לקוחות מוסדיים ועוד.
קפסולות שיטת גבייה –
הגבייה מלקוחות יכולה להיות מזומן, העברות בנקאיות ומס”בים, כרטיסי אשראי, צ’קים ואף קיזוזי לקוח-ספק. כל קפסולה מטופלת אחרת ובמועדים שונים.
קפסולת גובים –
חלוקת עבודת הגבייה לקפסולות של גובים, שלעתים הם האחראים הישירים לגבייה, מאפשרת את חלוקת העבודה ביניהם.
הגובים יכולים להיות גם בעלי תפקידים שונים בחברה, כגון אנשי מכירות, סמנכ”לים ועוד.
קפסולות משולבות –
ניתן לחדד עוד יותר את סוגי הקפסולות כדי לשפר את המיקוד. לדוגמה, חלוקת קפסולת תזכורות לקפסולת תזכורות לקוחות רגילים ולקפסולת תזכורות לקוחות בעייתיים. ללקוחות רגילים אפשר לפנות גם שבועיים לפני תאריך התשלום המיועד וללקוחות בעייתיים כדאי לפנות כחודש וחצי לפני תאריך התשלום.
מערכת הקמפיינים והאוטומציות של CollectApp מאפשרת עבודה בקפסולות שונות ובמבחר אפשרויות אדיר.