היום, קשה לנו כבני אדם להרים טלפון. נקודה! נוח יותר לשלוח הודעה במייל, ווטסאפ ובכל הרשתות החברתיות.
המייל ניצח את הטלפון כבר לפני יותר מעשור. הווטסאפ שולט היום כאמצעי התקשורת הראשי בין אנשים ובין בעלי תפקידים בתוך חברות ומחוץ להן.
מעבר לפן הפסיכולוגי-סוציולוגי, נושא זה משליך במישרין על עולם הגבייה.
בנושאי גבייה המייל שולט, והטלפון הוא תמיד אמצעי נוסף כשאין ברירה והמענה במייל לא עובד.
למה קל יותר לשלוח מייל מאשר להרים טלפון:
הלקוח זמין יותר במייל. המיילים בדרך כלל מגיעים ללקוח בכל זמן (24/7). בשיחות טלפון, הזמינות של הלקוח קטנה הרבה יותר. שעות הלילה וסופי שבוע לא רלוונטיים לטלפון.
נוחות ללקוח. מייל מאפשר ללקוח לטפל ולתת מענה בזמנו החופשי. כאשר מתקשרים, פונים ללקוח בזמן שלא תמיד נוח לו.
כאשר הוא מקבל מייל הוא מטפל בו בדיוק בזמן שהקצה לטיפול. קביעת סדרי העדיפות נקבעת על ידי הנמען.
ציפייה מושרשת כיום באנשים לקבלת פניות במייל. גורמת להם להיות פחות זמינים בטלפון. תפיסת העבודה מול מיילים החליפה את התקשורת הטלפונית.
מיילים לעולם מצריכים פחות זמן מטלפונים. מדובר לא רק בזמן שלוקח לנו להשיג את הלקוח, אלא גם בזמן השיחה עצמה.
מי כמונו יודע כמה טלפונים צריך להרים לפעמים כדי לתפוס את הצד השני לשאלה קטנה, ואז השיחה אורכת יותר מהזמן הדרוש כדי לקרוא מייל קצר ולענות עליו.
המייל מפשט את הפנייה ללקוח, גם אם הנושא מורכב ובעייתי. אם מוציאים מכתב במייל הוא יהיה יותר נעים ו”קר מזג” מאשר פנייה זהה בטלפון.
נכון שאפשר להוציא מיילים “קשים”, אבל העוצמה תמיד תהיה פחותה מזו של שיחת טלפון.
תיעוד ומעקב אחר המידע. כאשר מערכת היחסים עם הלקוח ארוכה, רשומות המיילים מהוות תיעוד פשוט יותר מאוסף שיחות טלפון שגם אם הוקלט לא תמיד יהיה זמין.
יכולת פנייה מסיבית ללקוחות. משלוח המיילים מאפשר פנייה בהיקפים גדולים בלחיצת כפתור.
מערכות גבייה בכלל ומערכת גבייה כמו CollectApp בפרט מאפשרות פנייה לכמות גדולה של לקוחות בצורה אוטומטית ואוטומטית למחצה.
היעילות גבוהה הרבה יותר, חוסכת עשרות אחוזים בזמן הטיפול מול הלקוחות ומשפרת את תוצאות הגבייה בעשרות אחוזים.
לסיכום, שיחות טלפון תמיד יבואו במקום השני לאחר המיילים, אבל עדיין עם חוסר הנוחות והיעילות יבואו הטלפונים כשאין ברירה ואין תגובה במייל.
CollectApp – עוזרת לכם להגיע לכל הלקוחות בקליק.