איך מתמודדים עם הגבייה מלקוחות?
לייעל תהליכים, לקצר טיפול ובעיקר לחסוך בזמן.
הזמן שאנו מטפלים בגבייה והזמן שהלקוחות מאחרים לנו!
למה לקוחות לא משלמים בזמן?
לקוחות לא משלמים בזמן בעיקר כי יש להם בעיה לשלם ואנו יודעים עליה באיחור.
אנו לא מדברים על בעיות תזרים מזומנים שעוצרות את הלקוח מלשלם.
אנו מדברים על בעיות פשוטות יותר כמו : חשבוניות שלא הגיעו, מחיר ו/או כמות לא נכונה ועוד. כמובן שחוסר חשק לשלם זו גם בעיה.
אנו פשוט צריכים לברר מהי הבעיה ולפתור אותה לפני תאריך התשלום. כך הלקוחות ישלמו לנו בזמן.
מערכת הגבייה collectapp מסייעת לעשות זאת במהירות וללא מאמץ.
האם נכון להרים טלפון לגבייה מלקוחות?
להרים טלפון ללקוח זוהי אינה ברירת המחדל כשאנו רוצים לתפוס לקוח ולברר איתו מדוע הוא מאחר.
קודם כל נפנה במייל לפחות פעמיים. נמשיך בסמס או בווטסאפ. לבסוף כשאין ברירה והלקוח לא מגיב ננסה גם טלפונית.
פנייה בטלפון לא יעילה וצורכת כח אדם וזמן רב. הלקוחות מעדיפים שנפנה אליהם באמצעים אחרים שיאפשרו להם לענות בזמן הנוח יותר להם.
collectapp מאפשרת לכם להגיע לכל הלקוחות הרבה לפני מועד התשלום.
מיהו לקוח בעייתי בגבייה?
לקוחות בעייתיים הם לקוחות אשר יש להם בעיות תזרים מזומנים אשר מונעות מהם לשלם.
לא להתבלבל עם לקוחות שסתם רגילים לא לשלם בזמן עד שאנו מתזכרים אותם מספר פעמים.
הלקוחות הבעייתיים באמת מהווים רק בין % 0.5 ל -% 5 אחוזים מסך החובות בחברה.
הטיפול בגבייה מהם מגיע בחלק מהחברות לעשרים עד שלושים אחוזים מזמן הטיפול הכולל בגבייה.
מה זה קמפיין גבייה?
קמפיין היא הגדרה שכיחה בעולם השיווק והמכירות. שילוב הרעיון של תירגוט לקוחות מעולם המכירות לעולם הגבייה יוצר קמפיין גבייה.
הרעיון בדיוק כמו בקמפיין שיווק ללקוחות הוא לפעול מול קהל לקוחות מפולח לפי הגדרות.
התהליך בנוי מיצירת קבוצת לקוחות נכונה, פנייה מרוכזת, טיפול ומעקב ולבסוף ניתוח התוצאות.
התמחותה של תוכנת הגבייה collectapp היא בהקמת קמפייני גבייה מסוגים שונים והכל לפי הגדרת המשתמש.
האם לנהל את הגבייה על בסיס יומי, שבועי או חודשי?
מומלץ לנהל את הגבייה על בסיס חודשי.
כדי לנהל אותן כמו שצריך הרשימה חייבת להיות רשימה סגורה שכל לקוח מקבל התייחסות לפי סטטוס טיפול בלקוח.
ניהול רשימה סגורה, שלא משתנה כל יום מייעלת לאין שעור את העבודה ומביאה לתוצאות טובות יותר.
collectapp מקימה רשימות אלה כחלק ממערך קמפייני הגבייה שלה.
דוח גיול חובות אחד או יותר?
ניהול גבייה מצוין בדיוק כמו במכירות דורש פילוח לקוחות לפי נושאים וחתכים.
כמובן שיותר נוח ופשוט לעבוד רק עם רשימה אחת אבל זה לא מספיק. פילוח והתמקדות בקבוצות לקוחות לפי נושאים שונים מגדיר סוג טיפול ומעקב שונה אחריהם.
אין דין לקוחות שמאחרים זמן רב עם לקוחות שצריכים תזכורת לתשלום בסוף חודש זה. אם נפעל עם מספר סוגים של דוחות נשיג תוצאות טובות יותר.
החוזקה של collectapp כמערכת גבייה היא ביצירת רשימות מסוגים שונים.
הרשימות מותאמות לכל חברה לפי סוג הפעילות שלה ומורכבות הגבייה מלקוחותיה.